Aby kontrolować prędkość windy i dźwigów osobowych, musi istnieć osobna maszyna do regulacji prędkości. Jest to bardzo skomplikowane koło zamachowe wsparte na masywnych mechanicznych ramionach. Regulator prędkości ma pełną kontrolę nad prędkością windy. Jeśli więc wystąpi problem z windą, który powoduje, że porusza się ona zbyt szybko, pierwszy mechanizm wewnątrz regulatora prędkości wyłącza jeden lub więcej układów hamulcowych. Co więcej, może odciąć zasilanie silnika jaki mają dźwigi osobowe. Jeśli to zawiedzie, windy zwolnią; drugi mechanizm pozwoli ramionom wewnątrz gubernatora podlecieć jeszcze dalej, aby zatrzymać ruch windy. Kolejny przerażający obraz.
Co jeśli wszystkie 4 kable trzymające dźwigi osobowe pękną?! Cóż, przed latami sześćdziesiątymi XIX wieku leciałbyś windą jak Einstein w jego myślach. Jednak po tej dacie prosty mechanizm wymyślony przez Elisha Gravesa Otisa, aby mieć system zapadkowy jako zapasowy. Każdy samochód jechał między dwiema pionowymi szynami prowadzącymi z solidnymi metalowymi zębami osadzonymi aż do nich. Na szczycie każdego samochodu znajdował się mechanizm sprężynowy z przymocowanymi hakami. Jeśli linka jaką mają dźwigi osobowe pękła, haki wyskoczyły na zewnątrz i wbiły się w metalowe zęby w prowadnicach, blokując samochód bezpiecznie w swojej pozycji.