Złoty medal jest bezcenny dla tych, którzy otrzymują prestiżową nagrodę, ale nadal pozostaje faktem, że medale są produkowane. Jaka jest zatem rzeczywista wartość złotego medalu olimpijskiego?
Wartość złotego medalu:
Złote medale na Igrzyskach Olimpijskich 2018 ważyły 586 gramów, prawie 20% więcej niż złote medale olimpijskie w Rio w 2016 roku. Miały 92,5 mm średnicy. W sumie 102 medale zostały przyznane w 15 dyscyplinach sportowych; W 2018 r. były pierwsze igrzyska zimowe, w których liczba złotych medali przekroczyła 100. Międzynarodowy Komitet Olimpijski wymaga, aby złoty medal zawierał co najmniej sześć gramów złota i około 92,5% srebra. W tym roku złoty medal to 99,9% srebra z 6 gramami złocenia. Ponieważ sam medal waży 586 gramów, składa się z 580 gramów srebra i zaledwie 6 gramów złota. 2 lutego 2018 r. Złoto sprzedawane było po 42,85 złotych za gram, a srebro po 0,54 złotych za gram. Przy tych poziomach cen rzeczywista wartość złotego medalu podczas Igrzysk Olimpijskich 2018 wyniosła około 570,30 złotych podczas igrzysk. Złote medale z Igrzysk Olimpijskich w Rio w 2016 r. były warte porównywalne 566,62 złotych.
Dlaczego złote medale?
Medale olimpijskie nie zawsze były złote. Na pierwszych współczesnych igrzyskach olimpijskich w 1896 r. Medale przyznane drużynie zajmującej pierwsze miejsce były srebrne, a drugie miejsce otrzymało miedziany medal. W kolejnym sezonie letnich igrzysk olimpijskich w 1900 roku wielu zwycięzców otrzymało trofea i puchary zamiast medali. Dopiero w 1904 roku złote, srebrne i brązowe medale zaczęły być przyznawane zawodnikom. Każde miasto olimpijskie, w którym odbywają się mecze, decyduje o niepowtarzalnym wzornictwie i wybija medale. Projekt medali 2018 został zainspirowany tradycyjnymi elementami kultury koreańskiej. Medale zostały zaprojektowane przez grafika znanego i zawierają koreańskie pismo oraz fakturę pni drzew. Turkusowa i czerwona wstążka zostaną wykonane z tradycyjnej koreańskiej tkaniny. Medale olimpijskie Rio 2016 zostały zaprojektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju i obejmowały materiały z recyklingu, wieńce laurowe i grecką boginię zwycięstwa Nike.